Головна|Запитати у консультанта

Запитати у консультанта


Для того, щоб задати своє запитання, будь-ласка, заповніть форму запиту

Ім'я
E-mail
Питання
 
Введите символы, изображенные на картинке:
Запитання:

Я живу на верхньому поверсі багатоповерхівки. Над моєю квартирою знаходиться технічний поверх, який не утеплено відповідно до державних будівельних норм. Куди я можу звернутися, щоб зобов’язати ЖЕК провести згадані роботи



Відповідь: Для вирішення цього питання звертаємося до ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", а саме до прав споживача. Ст.20 встановлює, що споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Отож, у даному випадку це право порушено. Крім того, передбачено право отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт. Відповідно до ст.26 Закону України “Про захист прав споживачів” cпеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право перевіряти ЖЕК за Вашою заявою. За результатами проведеної перевірки Держспоживстандарт України та його територіальні органи мають право зокрема, накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення, накладати на суб’єктів господарювання економічні санкції та ін. Враховуючи зазначене, Вам необхідно звернутися з письмовою скаргою до Держспоживстандарту України (м.Київ, вул.Горького, 174) та його територіального органу у справах захисту прав споживачів із письмовою заявою про проведення перевірки вказаного Вами ЖЕКУ щодо неякісного надання житлово-комунальних послуг та порушення Ваших прав як споживача. Одночасно необхідно направити таку ж скаргу до Міністерства з питань житлово-комунального господарства України. В заяві необхідно вказати адресу місцезнаходження ЖЕКУ, детально викласти всі обставини справи та вказати свої повні прізвище, ім’я та по-батькові, адресу проживання та контактний телефон. Також Ви можете звернутися до суду з позовом про відновлення порушеного права та стягнення моральної шкоди за бездіяльність ЖЕКу.

Запитання:

Я, 12.11.09. приобрела в магазине пару обуви, чек прилагается. Так как обувь зимняя, то носить я ее стала с наступлением зимнего сезона. Но к сожалению, через 2 недели обувь вышла из строя. Оказалось, что материал, из которого сделан каблук, настолько эластичен, что при ходьбе деформируется. Вследствие чего отклеился и деформировался материал, которым каблук обтянут и сломались набойки. На мой взгляд, просто отремонтировать каблуки не достаточно. Потому что они и дальше будут приходить в негодность из-за вышеописанных особенностей материала каблуков.
Поэтому я обратилась в магазин для проведения независимой экспертизы и определения: подлежит эта обувь ремонту или нет. Об этом мною было написано соответствующее заявление. Через две недели я обратилась в магазин за результатами экспертизы. Но оказалось, что экспертиза вообще не была проведена. Продавец мне заявила «аккуратнее носить нужно» и предъявила обувь отремонтированную, но крайне некачественно. Но я не понимаю, на каком основании производился ремонт. Я не давала согласия на ремонт, только на проведение экспертизы. Считаю данную пару обуви непригодной для использования, а проведенный ремонт неуместным и некачественным. Прошу посодействовать в решении данного вопроса.
 



Відповідь: Відповідно до п.1 ст.8 Закону України “Про захист прав споживачів” (далі – Закону) у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: 1) пропорційного зменшення ціни; 2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Враховуючи те, що Ви не пред’являли вимог, зазначених у п.1 ст.8 Закону продавець не мав права проводити гарантійний ремонт, а зобов’язаний був відповідно до ст.17 Закону у триденний строк з дня одержання Вашої письмової заяви організувати проведення експертизи продукції для визначення причин втрати якості продукції. Відповідно до ст.26 Закону України “Про захист прав споживачів” cпеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг. Враховуючи зазначене, Вам необхідно звернутися з письмовою скаргою до Держспоживстандарту України (м.Київ, вул.Горького, 174) та його територіального органу у справах захисту прав споживачів із письмовою заявою про проведення перевірки вказаного Вами суб’єкта господарювання щодо порушених Ваших споживчих прав. Одночасно Ви маєте право звернутися до суду із позовною заявою про розірвання договору купівлі – продажу чобіт та стягнення моральної шкоди.

Запитання:

Мною 07.11.09 було придбано у мобільний телефон “Нокіа 8800”. Придбаний телефон не працює, станом на 18.11.09, тобто протягом 11 днів, двічі замінювалася батарейка живлення через наявний в телефоні дефект. Через декілька днів телефон знову не включався та не заряджався, 21.11.09 було знову замінено батарейку живлення, однак це не вирішило проблему і було замінено зарядний пристрій. На наступний день телефон знову припинив працювати. Мною було здійснено перевірку на предмет присутності ІМЕІ проданого мені телефону в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ терміналів. Проданий мені телефон в базі відсутній. Чи можу я повернути телефон продавцю та вимагати повернення сплачених мною коштів?



Відповідь: В придбаному телефоні наявний істотний недолік, оскільки цей недолік робить неможливим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і він взагалі не може бути усунутий. Рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 5 лютого 2009 року N 1339 затверджено Порядок реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі – Порядок). Відповідно до п.4.1. не дозволяється реалізація терміналів, коди ІМЕІ яких відсутні в узагальненій базі даних кодів ІМЕІ терміналів. Проданий споживачу телефон в базі відсутній, таким чином, він не проходив процедуру сертифікації і ввезений на територію України незаконно. Відповідно до п.4 статті 14 Закону України “Про захист прав споживачів” реалізація продукції без сертифікату відповідності забороняється. Згідно ч.1 ст. 6. Закону України “Про захист прав споживача” (далі-Закон) продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. А тому, всупереч ст.6 Закону продавець, заздалегідь знаючи про відсутність сертифікату відповідності на цей телефон і його незаконне ввезення, продав споживачу товар неналежної якості. При продажу телефону продавцем було також порушено ст.15 Закону, оскільки споживачу не було надану всю необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про мобільний телефон, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору, у тому числі не надано інформації про сертифікацію товару. Беручи до уваги вищезазначене та керуючись ст.6, 8, 15 Закону України “Про захист прав споживача”, п.4.1 Порядку реалізації в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, яке затверджено рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 5 лютого 2009 року N 1339 споживач має право вимагати розірвати договір купівлі – продажу мобільного телефону “Нокіа 8800” від 07.11.09 і повернення йому сплачених за товар коштів. Також рекомендую звернути увагу споживача: 1. чи було зазначено продавцем гарантійні зобов’язання 2. чи було видано гарантійний талон встановленого зразка на телефон 3. чи відповідає товарний чек вимогам, встановленим для розрахункових документів. У разі незадоволення продавцем законних вимог споживача, останній має право звернутися за захистом своїх порушених прав до: 1. Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, 2. Державної інспекції зв’язку Національної комісії з питань регулювання зв’язку України 3. Служби безпеки України 4. Державної податкової адміністрації України 5. До суду із позовною заявою про розірвання договору купівлі – продажу мобільного телефону “Нокіа 8800” та стягнення моральної шкоди. Споживач: Я живу на верхньому поверсі багатоповерхівки. Над моєю квартирою знаходиться технічний поверх, який не утеплено відповідно до державних будівельних норм. Куди я можу звернутися, щоб зобов’язати ЖЕК провести згадані роботи? Відповідь: Для вирішення цього питання звертаємося до ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", а саме до прав споживача. Ст.20 встановлює, що споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Отож, у даному випадку це право порушено. Крім того, передбачено право отримувати від виконавця компенсацію в розмірі, визначеному договором, рішенням суду або законодавством, за перевищення нормативних термінів на проведення аварійно-відновлювальних робіт. Відповідно до ст.26 Закону України “Про захист прав споживачів” cпеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право перевіряти ЖЕК за Вашою заявою. За результатами проведеної перевірки Держспоживстандарт України та його територіальні органи мають право зокрема, накладати на винних осіб у випадках, передбачених законодавством, адміністративні стягнення, накладати на суб’єктів господарювання економічні санкції та ін. Враховуючи зазначене, Вам необхідно звернутися з письмовою скаргою до Держспоживстандарту України (м.Київ, вул.Горького, 174) та його територіального органу у справах захисту прав споживачів із письмовою заявою про проведення перевірки вказаного Вами ЖЕКУ щодо неякісного надання житлово-комунальних послуг та порушення Ваших прав як споживача. Одночасно необхідно направити таку ж скаргу до Міністерства з питань житлово-комунального господарства України. В заяві необхідно вказати адресу місцезнаходження ЖЕКУ, детально викласти всі обставини справи та вказати свої повні прізвище, ім’я та по-батькові, адресу проживання та контактний телефон. Також Ви можете звернутися до суду з позовом про відновлення порушеного права та стягнення моральної шкоди за бездіяльність ЖЕКу.

Запитання: На днях мені продали неякісний товар і відмовляються прийняти його назад. Куди мені потрібно звернутися?

Відповідь: С чеком и врачебным заключением на руках можно действовать дальше. Первым делом стоит обратиться к руководству магазина с просьбой возместить ущерб. Если же вас проигнорировали, смело пишите жалобу главврачу санэпидстанции города Киева. Не забудьте приложить собранные документы: счет, справку от врача, больничный. После такого заявления эпидемиологи обязаны проверить магазин и все партии подозрительного товара. Также стоит обратиться в Общество защиты прав потребителей и в суд. Последний, кстати, может потребовать от обидчика возместить нанесенный вам материальный и моральный ущерб.

156
Для споживачів
Від якості влади - до якості життя!
Знак якості Знак якості
Знак антиякості Знак антиякості
Опитування
Чи захищає влада ваші споживчі права?